Sfoglia per Autore
Maltrattamento, abuso, stili relazionali e DCA, quale collegamento? Uno studio preliminare con la Childhood Experience of Care and Abuse - CECA
2012-01-01 Oieni, V; Salerno, L; Guarnaccia, C; Giannone, F; Lo Coco, G
Premesse teorico-epistemologiche per una ricerca/intervento attraverso il gruppo con genitori del Servizio Spazio Neutro
2012-01-01 Falgares, G; Guarnaccia, C; Infurna, M.R.
Il questionario SCIA per la valutazione delle buone prassi nelle comunità per minori: analisi preliminari e proposte per una versione breve.
2014-01-01 Giannone, F; Guarnaccia, C; Infurna, MR; Lo Cascio, M; Ferraro, AM
Esperienze sfavorevoli infantili e dipendenza da sostanze: contesti di vita e narrazioni nella CECA interview
2014-01-01 Giannone, F; Infurna, MR; Guarnaccia, C
Dis-identity in the postmodern epoch: Self-differentiation and interpersonal relationships before and after a group experience
2014-01-01 Ferraro, AM; Guarnaccia, C; Mineo, C; Giusino, L; Ruggirello, A; Giannone, F
Et si nous arrêtions d'utiliser systématiquement l’analyse en composantes principales (PCA)? Efficacité des méthodes d’extraction de facteurs dans l’analyse factorielle exploratoire (EFA).
2014-01-01 Scrima, F; Guarnaccia, C
Caratteristiche di Personalità e Profili Anaclitici/Introiettivi di Adolescenti Borderline
2014-01-01 De Santis, S; Falgares, G; Guarnaccia, C
Percorsi relazionali nelle comunità. Minori, buone prassi e rappresentazioni a confronto.
2014-03-28 Guarnaccia, .
Dipendenza da sostanze ed esperienze sfavorevoli infantili: uno studio empirico condotto con la Childhood Experiences of Care and Abuse Interview (CECA)
2015-01-01 Guarnaccia, C; Infurna, MR; Lo Cascio, M; Giannone, F
TO BE PSYCHOLOGISTS OR TO BECOME A PSYCHOLOGIST? A STUDY ON UTILITY AND EFFECTIVENESS OF AN EXPERIENTIAL LEARNING GROUP ACTIVITY IN ACADEMIC COURSES.
2015-01-01 Venza, G; Falgares, G; Guarnaccia, C
Environmental factors that distinguish between clinical and healthy samples with childhood experiences of abuse and neglect
2015-01-01 Infurna, M; Giannone, F; Guarnaccia, C; Lo Cascio, M; Parzer, P; Kaess, M
Learning Psychology and becoming psychologists: developing professional identity through group experiential learning
2016-01-01 Falgares G; Venza G; Guarnaccia C
The patient-physician relationship in the face of oncological disease: A review of literature on the emotional and psychological reactions of patients and physician
2016-01-01 DE LUCA, R.; Dorangricchia, P.; Guarnaccia, C.; LO COCO, G.; Cicero, G.
Risk Perception and Psychological Distress in Genetic Counselling for Hereditary Breast and/or Ovarian Cancer
2017-01-01 Cicero, G.; DE LUCA, R.; Dorangricchia, P.; Lo Coco, G.; Guarnaccia, C.; Fanale, D.; Calò, V.; Russo, A.
Relazioni interpersonali, immagine corporea ed autostima in adolescenza. Uno studio condotto con studenti degli istituti superiori
2017-01-01 Salerno, L; Guarnaccia, C; Lo Coco, G; Giannone, F; Falgares, G; Mancuso, L
Les foyers de protection judiciaire de la jeunesse et la prise en charge des jeunes auteurs de délit: Représentations sociales et réflexions autour de groupes d'adolescents et d'éducateurs
2018-01-01 Guarnaccia, C.*; Giannone, F.; Sales-Wuillemin, E.
The SCIA Questionnaire: standards for communities for children and adolescents. A tool for the evaluation of good practices
2019-01-01 Guarnaccia, Cinzia*; Ferraro, Anna Maria; Lo Cascio, Maria; Bruschetta, Simone; Giannone, Francesca
Italian adaptation of the Group Questionnaire: Validity and factorial structure
2020-01-01 Giannone F.; Guarnaccia C.; Gullo S.; Di Blasi M.; Giordano C.; Lo Coco G.; Burlingame G.
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile