Expressive writing used in the school as self-guidance tool for teens aged 17-18 years does not replace the teacher's educational intervention, but can be regarded as an effective technique to gather all the information needed to form, with the consent of the pupil and with him, an exhaustive picture that includes the current state of its skills, attitudes, interests, motivations, history of training, personality profile, limits, objectives and concrete ways in which it thinks to achieve these objectives. It is therefore an educational method by which students who approximate to do their final exams may guide themselves by formulating their personal life project, including professional life, as it enables them to better clarify ideas about university prospects, on the job they intend to do and how to prepare to do it.
La scrittura espressiva adottata a scuola come strumento di autorientamento dell’adolescente di 17-18 anni non sostituisce l’intervento educativo dell’insegnante, piuttosto può considerarsi una tecnica efficace per raccogliere tutte le informazioni necessarie con cui formare, con il consenso dell’alunno e insieme a lui, un quadro esaustivo in cui includere lo stato attuale delle sue competenze, le sue attitudini, i suoi interessi, le sue motivazioni, la sua storia formativa, il suo profilo di personalità, i suoi limiti, nonché i suoi obiettivi e le modalità concrete con cui egli pensa di raggiungerli. Essa è pertanto un metodo educativo con cui gli studenti che si approssimano a svolgere gli esami di maturità possono orientarsi formulando il loro personale progetto di vita, compresa la vita professionale, poiché li mette in condizione di chiarirsi meglio le idee sulle prospettive di studio universitario, sul lavoro che intendono fare e sul modo in cui prepararsi a svolgerlo.
Alessandro Di Vita (2020). La escritura expresiva en la orientación. Una metodología educativa para la construcción del proyecto de vida personal y profesional. Pamplona : EDICIONES UNIVERSIDAD DE NAVARRA, S.A..
La escritura expresiva en la orientación. Una metodología educativa para la construcción del proyecto de vida personal y profesional
Alessandro Di VitaMethodology
2020-01-01
Abstract
Expressive writing used in the school as self-guidance tool for teens aged 17-18 years does not replace the teacher's educational intervention, but can be regarded as an effective technique to gather all the information needed to form, with the consent of the pupil and with him, an exhaustive picture that includes the current state of its skills, attitudes, interests, motivations, history of training, personality profile, limits, objectives and concrete ways in which it thinks to achieve these objectives. It is therefore an educational method by which students who approximate to do their final exams may guide themselves by formulating their personal life project, including professional life, as it enables them to better clarify ideas about university prospects, on the job they intend to do and how to prepare to do it.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
La escritura expresiva en la orientación.pdf
Solo gestori archvio
Descrizione: file pdf
Tipologia:
Versione Editoriale
Dimensione
2.74 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.74 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.