For the Architecture student, the first Architectural Design Laboratory is certainly a paradigmatic passage. It represents a sort of initiation into the discipline of the project, an activity that will characterize the entire training path until the completion of the studies. With this awareness, the didactic activity carried out had the aim of offering a basic reference framework, capable of providing the appropriate tools for a first experimentation around the dynamics that mark the development of the project. All teaching was conceived through strategic steps, mainly characterized by cognitive and application methods. The publication represents a collection of the most representative passages of the path taken in teaching and the methods adopted
Per lo studente che intraprende gli studi di Architettura, il primo Laboratorio di Progettazione Architettonica è certamente un passaggio paradigmatico. Rappresenta una sorta di iniziazione alla disciplina del progetto, attività che caratterizzerà l’intero percorso di formazione fino al completamento degli studi. Con questa consapevolezza, l’attività didattica svolta ha avuto l’obbiettivo di offrire un quadro di riferimento di base, in grado di fornire gli strumenti adeguati per una prima sperimentazione intorno alle dinamiche che segnano l’elaborazione del progetto. L’intero processo didattico è stato concepito attraverso una serie di passaggi strategici, contraddistinti principalmente da modalità conoscitive e applicative. La pubblicazione rappresenta una testimonianza dei passaggi più rappresentativi del percorso compiuto nell’insegnamento e delle modalità adottate.
MELLUSO, V. (2018). Comporre : l'esperienza didattica del primo progetto di architettura. Palermo : Edizioni Caracol.
Comporre : l'esperienza didattica del primo progetto di architettura
MELLUSO, Vincenzo
Supervision
2018-01-01
Abstract
For the Architecture student, the first Architectural Design Laboratory is certainly a paradigmatic passage. It represents a sort of initiation into the discipline of the project, an activity that will characterize the entire training path until the completion of the studies. With this awareness, the didactic activity carried out had the aim of offering a basic reference framework, capable of providing the appropriate tools for a first experimentation around the dynamics that mark the development of the project. All teaching was conceived through strategic steps, mainly characterized by cognitive and application methods. The publication represents a collection of the most representative passages of the path taken in teaching and the methods adoptedFile | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
comporre_03.pdf
Solo gestori archvio
Descrizione: Versione editoriale completa
Tipologia:
Versione Editoriale
Dimensione
6.71 MB
Formato
Adobe PDF
|
6.71 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.