This article points out the contributions that an interactive edition of Newton’s Arithmetica Universalis brings into the didactic field. In particular, they speak about the construction of interactive images illustrating the problems of the text and the construction of the interactive image illustrating Apollonio’s problem regarding two points and a straight line is examined.

Cellamare, F. (2007). L'edizione interattiva dell'Arithmetica Universalis di Newton e la costruzione di immagini interattive strutturate con Cabri-géométre.

L'edizione interattiva dell'Arithmetica Universalis di Newton e la costruzione di immagini interattive strutturate con Cabri-géométre

CELLAMARE, Francesca
2007-01-01

Abstract

This article points out the contributions that an interactive edition of Newton’s Arithmetica Universalis brings into the didactic field. In particular, they speak about the construction of interactive images illustrating the problems of the text and the construction of the interactive image illustrating Apollonio’s problem regarding two points and a straight line is examined.
2007
Cellamare, F. (2007). L'edizione interattiva dell'Arithmetica Universalis di Newton e la costruzione di immagini interattive strutturate con Cabri-géométre.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10447/40303
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact