The focus group technique is increasingly widespread in academia, marketing and policy studies. This volume presents a method of analysis that merges interdisciplinary tools and insights of two approaches: conversation analysis and sociosemiotics. Assuming an inclusive and triangulable method with other analytical approaches in order to reach a synergistic sociological reading of the topics discussed in the focus groups, through a research in depth at various levels.
La tecnica del focus group è sempre più diffusa in ambito accademico, nel marketing e negli studi sulla politica. Questo volume propone un metodo d'analisi interdisciplinare che mette insieme strumenti e intuizioni di due approcci poco applicati in ambito sociologico: la conversation analysis e la sociosemiotica. Ipotizzando un metodo inclusivo e triangolabile con altri approcci analitici per una lettura sociologica sinergica dei topic affrontati nei focus group, attraverso un’indagine in profondità a vari livelli.
Macaluso, M. (2012). L’analisi sociosemiotica della conversazione nei focus group. Teoria e metodo. Roma : Aracne.
L’analisi sociosemiotica della conversazione nei focus group. Teoria e metodo
MACALUSO, Marilena
2012-01-01
Abstract
The focus group technique is increasingly widespread in academia, marketing and policy studies. This volume presents a method of analysis that merges interdisciplinary tools and insights of two approaches: conversation analysis and sociosemiotics. Assuming an inclusive and triangulable method with other analytical approaches in order to reach a synergistic sociological reading of the topics discussed in the focus groups, through a research in depth at various levels.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
libro_aracne.pdf
Solo gestori archvio
Dimensione
5.17 MB
Formato
Adobe PDF
|
5.17 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.