The maintenance of track provides an relatively frequent operations. A good maintenance-planning allows to reduce the interference between rail traffic and maintenance operations. It is necessary so to use a monitoring system of track conditions. In this paper is showed an indirect monitoring system that correlates track conditions and typical spectrum of in-cab noise. The first results of experimental survey are reported.

DI MINO, G., NIGRELLI, J. (2003). Indagine sperimentale sui segnali sonori all’interno dei rotabili per la diagnosi dello stato dell’armamento ferroviario. In XIII Convegno SIIV Strade, ferrovie ed aeroporti (pp.B11/1-B11/13). Università di Padova.

Indagine sperimentale sui segnali sonori all’interno dei rotabili per la diagnosi dello stato dell’armamento ferroviario

DI MINO, Gaetano;NIGRELLI, Jennie
2003-01-01

Abstract

The maintenance of track provides an relatively frequent operations. A good maintenance-planning allows to reduce the interference between rail traffic and maintenance operations. It is necessary so to use a monitoring system of track conditions. In this paper is showed an indirect monitoring system that correlates track conditions and typical spectrum of in-cab noise. The first results of experimental survey are reported.
2003
XIII Convegno SIIV Strade, ferrovie ed aeroporti
PADOVA
30-31 Ottobre
2003
13
DI MINO, G., NIGRELLI, J. (2003). Indagine sperimentale sui segnali sonori all’interno dei rotabili per la diagnosi dello stato dell’armamento ferroviario. In XIII Convegno SIIV Strade, ferrovie ed aeroporti (pp.B11/1-B11/13). Università di Padova.
Proceedings (atti dei congressi)
DI MINO, G; NIGRELLI, J
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
21. SIIV Padova 2003.pdf

accesso aperto

Descrizione: Articolo principale
Dimensione 704.11 kB
Formato Adobe PDF
704.11 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10447/101716
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact