The article frames the general and specific competences initially requested to secondary school teachers, it identifies their constitutive pillars, it presents the most recent contributions on the professional competences of teachers, it makes a critical-problematic assessment of the issues being resolved in Italy and of those that are still open.

Giuseppe Zanniello (2019). Quale formazione iniziale per gli insegnanti di scuola secondaria dopo l’abolizione dei FIT?. NUOVA SECONDARIA, 36(10), 47-53.

Quale formazione iniziale per gli insegnanti di scuola secondaria dopo l’abolizione dei FIT?

Giuseppe Zanniello
Conceptualization
2019-01-01

Abstract

The article frames the general and specific competences initially requested to secondary school teachers, it identifies their constitutive pillars, it presents the most recent contributions on the professional competences of teachers, it makes a critical-problematic assessment of the issues being resolved in Italy and of those that are still open.
2019
Settore M-PED/03 - Didattica E Pedagogia Speciale
Giuseppe Zanniello (2019). Quale formazione iniziale per gli insegnanti di scuola secondaria dopo l’abolizione dei FIT?. NUOVA SECONDARIA, 36(10), 47-53.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Zanniello-5.pdf

Solo gestori archvio

Tipologia: Versione Editoriale
Dimensione 754.73 kB
Formato Adobe PDF
754.73 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10447/363283
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact