The percentage of dyslexic students in Italy is lower than in the United Kingdom. In this article, after a brief analysis concerning the main dyslexia causes and symptoms, a differen - ce between Italian and English dyslexic will be made on a lin - guistic level. The linguistic aspects of English language will be analysed because they seem to be the main cause of the major prevalence of dyslexia in students speaking English.

CANZIANI T (2005). UN DISTURBO DELL'APPRENDIMENTO: LA DISLESSIA NELLA LINGUA ITALIANA E NELLA LINGUA INGLESE. ACTA PEDIATRICA MEDITERRANEA, XXI, 147-151.

UN DISTURBO DELL'APPRENDIMENTO: LA DISLESSIA NELLA LINGUA ITALIANA E NELLA LINGUA INGLESE

CANZIANI, Tatiana
2005-01-01

Abstract

The percentage of dyslexic students in Italy is lower than in the United Kingdom. In this article, after a brief analysis concerning the main dyslexia causes and symptoms, a differen - ce between Italian and English dyslexic will be made on a lin - guistic level. The linguistic aspects of English language will be analysed because they seem to be the main cause of the major prevalence of dyslexia in students speaking English.
2005
CANZIANI T (2005). UN DISTURBO DELL'APPRENDIMENTO: LA DISLESSIA NELLA LINGUA ITALIANA E NELLA LINGUA INGLESE. ACTA PEDIATRICA MEDITERRANEA, XXI, 147-151.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
un disturbo dell'apprendimento.pdf

accesso aperto

Dimensione 71.38 kB
Formato Adobe PDF
71.38 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10447/31601
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus 0
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact