The growing diffusion of social media is profoundly changing the way of communicating, also with regard to university teaching. For this reason it is necessary to develop new models consistent with the lifestyles and languages ​​of the new generations of university students. Considering the great possibility offered by social networks to find and share resources (useful links, articles, audio or video materials, etc.), we have been able to verify that these environments can provide students with the opportunity to expand their own knowledge and their level of information, so as to be profitable for learning and have been an excellent opportunity for comparison and interaction between students and teachers.

La crescente diffusione dei social media sta cambiando profondamente il modo di fare comunicazione, anche per quanto riguarda la didattica universitaria. Per questo motivo occorre sviluppare nuovi modelli coerenti con gli stili di vita e i linguaggi delle nuove generazioni di studenti universitari. Considerando la grande possibilità, offerta dai social network, di reperire e condividere risorse (link utili, articoli, materiali audio o video, etc.), abbiamo potuto verificare che questi ambienti di per sé possono garantire agli studenti l’occasione di ampliare la propria conoscenza e il proprio livello di informazione, tanto da risultare proficui per l’apprendimento e sono stati un’ottima opportunità di confronto e di interazione tra studenti e docenti.

La Marca, A. (2014). Facebook come strumento di studio e di lavoro. UNIVERSITAS, 134, 34-36.

Facebook come strumento di studio e di lavoro

LA MARCA, Alessandra
2014-01-01

Abstract

The growing diffusion of social media is profoundly changing the way of communicating, also with regard to university teaching. For this reason it is necessary to develop new models consistent with the lifestyles and languages ​​of the new generations of university students. Considering the great possibility offered by social networks to find and share resources (useful links, articles, audio or video materials, etc.), we have been able to verify that these environments can provide students with the opportunity to expand their own knowledge and their level of information, so as to be profitable for learning and have been an excellent opportunity for comparison and interaction between students and teachers.
2014
Settore M-PED/03 - Didattica E Pedagogia Speciale
La Marca, A. (2014). Facebook come strumento di studio e di lavoro. UNIVERSITAS, 134, 34-36.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
alm_2014_Universitas_Facebook come strumento di studio e di lavoro.pdf

accesso aperto

Dimensione 3.63 MB
Formato Adobe PDF
3.63 MB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10447/109403
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact