Sfoglia per Autore
Some experimental observations about the passage from the arithmetical thought to the algebraic thought
2004-01-01 DI PAOLA B
Il passaggio dal pensiero aritmetico al pensiero algebrico nella scuola secondaria superiore
2004-01-01 MARINO T; DI CHIARA I; DI PAOLA B
Arithmetical and algebraical approach to the second degree equations (age: 15-19 years)
2005-01-01 BENFANTI D; DI PAOLA B; RAIMONDI S
The Socrates Comenius project between School, University and Research
2006-01-01 DI PAOLA B
An experience of game in a multicultural milieu at infancy and elementary school
2006-01-01 DI PAOLA B
Arithmetical thought and algebraic thought in a multicultural milieu: the Chinese case
2006-01-01 DI PAOLA B
On the formalization of a number theory problem by pupils
2007-01-01 DI PAOLA B
A case stydy about the formalization by pupils of a number theory problem
2007-01-01 SPAGNOLO F; DI PAOLA B; MANNO G; SCIMONE A; SORTINO C
La Geometria, una guida ai suoi contenuti e alla sua didattica
2007-01-01 DI PAOLA B; MANNO G; SCIMONE A; SORTINO C
Se e quando si arriva al pensiero algebrico
2007-01-01 MARINO T; DI PAOLA B
La formazione degli insegnanti della scuola di base: considerazioni metodologiche ed esperienze specifiche nel Master dell’Università di Palermo
2007-01-01 DI PAOLA BENEDETTO; Lupo Lucia
The concept of operator in the numerical extensions: a theoretical base.
2007-01-01 SPAGNOLO F; DI PAOLA B
Medida y premedida: una experiencia lúdica en la escuela primaria
2008-01-01 DI PAOLA, BENEDETTO (301030)
On the formalization of a number theory problem by pupils
2008-01-01 DI PAOLA, BENEDETTO (301030); Scimone Aldo
Different procedures in argumentation and conjecturation in primary school:an experience with Chinese students
2008-01-01 Di Paola Benedetto; Spagnolo Filippo
Il tango e la matematica: muoversi all’interno delle figure
2008-01-01 DI PAOLA B; FERRERI M; SORTINO C
To the beginnings of the XXI century, which possible use of neurosciences results in research in Mathematics Education ?
2009-01-01 Spagnolo, F; Di Paola, B
Motivating and Exciting Methods in Mathematics and Science, IT Team
2009-01-01 Fazio, C; Di Paola, B; Lo Cicero, ML; D'Eredità, G; Spagnolo, F
Argumentation and proving in multicultural classes: a linguistic-cultural approach with Chinese students
2009-01-01 Di Paola, B; Spagnolo, F
I sistemi indeterminati nei "Nove Capitoli" di Liu Hui. Il ruolo del "contesto" per determinare l'"algoritmo fondamentale" come strumento argomentativo
2009-01-01 DI PAOLA B; SPAGNOLO F
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile